Pracownia Języków Obcych

85-171 Bydgoszcz, ul. Wojska Polskiego 19A
tel. +48 506 766 790

 Foto_1Droga do Pracowni była długa. Pracowaliśmy w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, także w uczelniach wyższych. Przeszliśmy etap korepetycji, pracy w szkołach prywatnych i placówkach franchisingowych, aby dojść do wniosku, iż tę samą pracę możemy wykonywać dla nas samych. Nauczanie jest nie tylko naszym zawodem, ale również pasją. Szcególną przyjemność daje nauczanie dzieci. Dlaczego? Ma ono uzasadnienie naukowe, gdyż to właśnie dzieci wykazują dużo większą łatwość w przyswajaniu nowej wiedzy (w tym języka obcego) niż osoba dorosła. Badania w tej dziedzinie wykazały i potwierdziły tezę, że można uczyć się przez całe życie i w każdym wieku. Jednakże prawdą niezaprzeczalną i potwierdzoną naukowo jest również to, że dzieci do 6 roku życia wykazują niebywałą chłonność i potencjał. Niektórzy badacze twierdzą, że aż 80% swojego potencjału intelektualnego nabywa człowiek w okresie od narodzin do 6 roku życia, resztę nabywając z każdym kolejnym rokiem. Dziś można powiedzieć, że uczenie się języka obcego w wieku 11-12 lat to dość późno. Naukowcy twierdzą, że w tym wieku następuje tzw. lateralizacja, na skutek której mózg staje się sztywny. W krtani dorastającej osoby następują strukturalne zmiany, co czyni ją mniej elastyczną i gorzej przystosowującą się do tworzenia nowych dźwięków. Optymalnym wiekiem aktywizacji języka jest zatem 4-8 rok życia, kiedy to najsprawniej działa aparat pozwalający na imitację a mózg posiada największą plastyczność. W tym właśnie kontekście używa się terminu "wiek krytyczny", który oznacza, że pewne umiejętności muszą zostać nabyte w określonym momencie życia.

     Należy wspomnieć jeszcze o kilku istotnych problemach, które towarzyszą nauce języków obcych u dzieci. Gdyby nie one, to pewnie większość z nas byłaby dziś poliglotami. Tak więc to, co może stać się istotną przeszkodą, to brak pewnych nawyków zapamiętywania. Podobnie jest z koncentracją i funkcjonowaniem pamięci krótkotrwałej oraz jej współpracą z pamięcią trwałą. Wiadomo, że dzieci mają ogromny potencjał i dużą łatwość w zdobywaniu nowych wiadomości. Odpowiednio stymulowane i zachęcane do tego przez sprzyjające im otoczenie, odpowiadają na wszelkiego typu bodźce nie tylko językowe. Dużym zaniedbaniem byłoby nie skorzystać z tej wszech towarzyszącej im motywacji będącej motorem ich działania, z tej elastyczności umysłowej, fonetycznej, słuchowej oraz wielkiej wyobraźni. CHRISTMAS_3Dzięki tym zdolnościom dzieci są w stanie uczyć się całkowicie różnych języków. Jest dowiedzione naukowo, że nauka drugiego języka obcego i kolejnego nie obciąża wcale umysłu dziecka, jak twierdzono kiedyś, ale istotnie podnosi jego poziom intelektualny i stymuluje rozwój ogólny. Dziecko dwujęzyczne bez trudu przechodzi od jednych symboli do drugich. Stwierdzono również u dzieci bilingwialnych brak blokad spowodowanych np. nieśmiałością, lękiem przed wyśmianiem, które istotnie potrafią utrudnić dzieciom naukę języków obcych.

Pierwszą nazwą naszej szkoły była "Pracownia Bystrzaka".Powstała z połączenia słów Pracownia (wyposażona sala lekcyjna) i Bystrzak (według definicji Słownika Języka Polskiego „człowiek bystry, mądrala, mały geniusz”). Miałyśmy na myśli rozwój językowy małego jeszcze człowieka, który powinien być „bystry”, aby w przyszłości podjąć wyzwania nowoczesnego, galopującego i nieustannie rozwijającego się świata. Wkrótce Pracownia Bystraka zaczęła rozwijać się tak, jak nasi słuchacze, poszerzając także ofertę językową. W latach kolejnych przyjęłyśmy nazwę Pracownia Języków Obcych.

W trosce o wysoką jakość świadczonych przez nas usług zatrudniamy profesjonalistów z wszechstronnym wykształceniem. Współpracujemy z wykładowcami UKW w Bydgoszczy i UMK w Poznaniu.

Na zajęcia zapraszamy dzieci, młodzież, dorosłych.

 

 

Copyright © 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone.