Droga do Pracowni była długa. Pracowaliśmy w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, także w uczelniach wyższych. Przeszliśmy etap korepetycji, pracy w szkołach prywatnych i placówkach franchisingowych, aby dojść do wniosku, iż tę samą pracę możemy wykonywać dla nas samych. Nauczanie jest nie tylko naszym zawodem, ale również pasją. Szczególną przyjemność daje nauczanie dzieci. Dlaczego? Ma ono uzasadnienie naukowe, gdyż to właśnie dzieci wykazują dużo większą łatwość w przyswajaniu nowej wiedzy (w tym języka obcego) niż osoba dorosła. Badania w tej dziedzinie wykazały i potwierdziły tezę, że można uczyć się przez całe życie i w każdym wieku. Jednakże prawdą niezaprzeczalną i potwierdzoną naukowo jest również to, że dzieci do 6 roku życia wykazują niebywałą chłonność i potencjał. Niektórzy badacze twierdzą, że aż 80% swojego potencjału intelektualnego nabywa człowiek w okresie od narodzin do 6 roku życia, resztę nabywając z każdym kolejnym rokiem. Dziś można powiedzieć, że uczenie się języka obcego w wieku 11-12 lat to dość późno. Naukowcy twierdzą, że w tym wieku następuje tzw. lateralizacja, na skutek której mózg staje się sztywny. W krtani dorastającej osoby następują strukturalne zmiany, co czyni ją mniej elastyczną i gorzej przystosowującą się do tworzenia nowych dźwięków. Optymalnym wiekiem aktywizacji języka jest zatem 4-8 rok życia, kiedy to najsprawniej działa aparat pozwalający na imitację a mózg posiada największą plastyczność. W tym właśnie kontekście używa się terminu "wiek krytyczny", który oznacza, że pewne umiejętności muszą zostać nabyte w określonym momencie życia.
Należy wspomnieć jeszcze o kilku istotnych problemach, które towarzyszą nauce języków obcych u dzieci. Gdyby nie one, to pewnie większość z nas byłaby dziś poliglotami. Tak więc to, co może stać się istotną przeszkodą, to brak pewnych nawyków zapamiętywania. Podobnie jest z koncentracją i funkcjonowaniem pamięci krótkotrwałej oraz jej współpracą z pamięcią trwałą. Wiadomo, że dzieci mają ogromny potencjał i dużą łatwość w zdobywaniu nowych wiadomości. Odpowiednio stymulowane i zachęcane do tego przez sprzyjające im otoczenie, odpowiadają na wszelkiego typu bodźce nie tylko językowe. Dużym zaniedbaniem byłoby nie skorzystać z tej wszechtowarzyszącej im motywacji będącej motorem ich działania, z tej elastyczności umysłowej, fonetycznej, słuchowej oraz wielkiej wyobraźni. Dzięki tym zdolnościom dzieci są w stanie uczyć się całkowicie różnych języków, co z przyjemnością wykorzystujemy w naszej codziennej pracy ku zadowoleniu dzieci i ich rodziców.
W trosce o wysoką jakość świadczonych przez nas usług zatrudniamy profesjonalistów z wszechstronnym wykształceniem. Współpracujemy z wykładowcami UKW w Bydgoszczy i UAM w Poznaniu.
Na zajęcia zapraszamy dzieci, młodzież, dorosłych.